Bezpieczeństwo operacji

Ataki nazywane „phishing” wykorzystują fałszywe wiadomości e-mail wysyłane z serwerów poszywających się pod znane instytucje w celu oszukania użytkowników korzystających z usług przez Internet. Ich celem jest wyłudzenie poufnych informacji osobistych, jak np. numer karty kredytowej czy hasło, od klientów instytucji finasowych. (PIN).

Metoda jest prosta. Ktoś projektuje fałszywą stronę internetową, która z wyglądu przypomina oryginalną stronę internetową, aby użytkownik uwierzył, że łączy się z zaufaną instytucją. Następnie wysyła wiadomości e-mail, zazwyczaj przypadkowe, w których prosi użytkowników o połączenie ze stroną, podając fałszywe łącze. Podczas łączenia się z fałszywą stroną internetową użytkownik zostaje poproszony o podanie informacji finansowych lub osobistych.

Aby uniknąć możliwych ataków typu „phishing” należy pamiętać, że:

”la Caixa” nigdy nie prosi swoich użytkowników za pomocą poczty elektronicznej o podanie jakichkolwiek informacji finansowych czy osobistych, jak np. hasła, numery kart czy numery PIN.

Istnieją metody, dzięki którym można sprawdzić, czy mamy do czynienia z próbą wyłudzenia informacji czy oszustwem typu „phishing”.
Zazwyczaj można się o tym zorientować po dokładnym zapoznaniu się z treścią fałszywej wiadomości e-mail lub strony internetowej.

Na co należy zwrócić uwagę:

W wiadomościach mailowych wysyłanych przez ”la Caixa” podaje się imię i nazwisko klienta.

Wiadomości e-mail typu „phishing” z reguły nie podają takiej informacji.
Należy pamiętać, że metoda stosowana w celu wyłudzenia poufnych informacji opiera się na oszukaniu użytkownika, dlatego fałszywe wiadomości mailowe oraz strona internetowa mogą do złudzenia przypominać prawdziwe.

Aby uzyskać dostęp do Línea Abierta

Należy podać swój numer identyfikacyjny oraz numer PIN (które są informacjami osobistymi i poufnymi).
W celu zagwarantowania bezpieczeństwa niezwykle istotne jest, aby zachować poufność tych danych.

Acess to Linea Abierta

Aby uwierzytelnić transakcje internetowe należy podać dane, jakie podaje urządzenie służące do składania podpisu cyfrowego. Podanie kodu wygenerowanego przez urządzenie jest konieczne dla uwierzytelnienia operacji.

Aby sprawdzić, czy jesteś na stronie Línea Abierta

Po nawiązaniu połączenie z serwisem bankowości elektronicznej, u góry po lewej stronie aplikacji Línea Abierta ukazuje się imię i nazwisko użytkownika oraz informacje na temat ostatniego połączenia z systemem.

Powyżej po prawej stronie aplikacji ukazują się informacje o aktualnym połączeniu oraz przyciski zmiany hasła, rejestr połączeń i rozłączeń z aplikacją.

W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, systemy obsługujące aplikację Línea Abierta są stale monitorowane, kontrolowane oraz regularnie aktualizowane.
Poza fizyczną ochroną systemów informatycznych, stosuje się również najnowocześniejsze zabezpieczenia dostępu logicznego.